Inkoop, catering, privacy en schoonmaak: enkele voorbeelden van zaken waar je als onderwijsinstelling goede afspraken over wilt maken. Toch gaat het wel eens mis…
Als instelling zit je soms onbedoeld en ongewenst vast aan leveranciers die niet naar wens leveren. Of kom je erachter dat de gemaakte afspraken geen onvoorziene situaties dekken, bijvoorbeeld nu in tijden van digitaal onderwijs en corona. In de praktijk komt regelmatig voorbij dat scholen blijven betalen, ook al zijn ze niet tevreden met de geleverde dienst. Dat wil je natuurlijk voorkomen.
In dit webinar vertelt Yvo Rampersad, advocaat contractenrechten waar je als school op moet letten bij het afsluiten van een contract en gaat hij in op vragen als: wanneer ben ik gebonden aan een contract? Wat te doen met algemene voorwaarden? En wat moet ik doen als een partij niet naar tevredenheid levert?
Als afspraken niet goed worden vastgelegd in een overeenkomst, kan het goed mis gaan. Dit kost de onderwijsinstelling soms veel geld. Contractenrecht vraagt om een expertise waar scholen niet altijd over beschikken. Daarom geeft Yvo aan de hand van praktijkvoorbeelden de belangrijkste do’s en dont’s.
Deze bijeenkomst is met name interessant voor inkopers en medewerkers binnen een onderwijsinstelling die overeenkomsten afsluiten en onderhandelen met andere partijen.
De reeks Bedrijfsvoering in het onderwijs is opgezet voor bestuurders, schoolleiders en stafmedewerkers belast met de bedrijfsvoering in het onderwijs (PO, VO, MBO, HBO, WO)
Deelname is gratis voor onderwijs-partners van Schoolfacilities en Bouwstenen voor Sociaal. Overige deelnemers betalen EUR 125 ex BTW.
Deze bijeenkomst is de tweede uit een serie van 4 bijeenkomsten die Schoolfacilities samen met TK organiseert in 2021. Overige data zijn: