logo

Campspace succesvolste huurplatform voor toffe kampeerplekken

07 april 2021

Hugo van Donselaar, CEO Campspace, pitchte zijn bedrijf bij het Nederlandse Dragons’ Den maar kwam daar niet verder. Een jaar later blijkt het concept meer dan succesvol.

TK begeleidde Campspace bij de nieuwe investeringsronde.

Op het platform Campspace kun je kampeerplekken boeken bij particulieren en campings. De boodschap luidt: ‘Reconnect outside. Ontsnap uit de stad en vind jezelf terug in de natuur.’ Doordat nu veel mensen iedere dag wonen en werken op dezelfde vierkante meters, is het concept erg succesvol gebleken. De start-up haalde in maart 1 miljoen euro op bij investeerders uit het Nederlandse en Europese bedrijfsleven. Door de coronapandemie verviervoudigde het aantal aanbieders op het platform en groeide het aantal boekingen met 1.100 procent.

Over de afwijzing van Dragon’s DEN is Van Donselaar niet rancuneus: “Om aan te sluiten bij Campspace moet je een bepaald type investeerder zijn. Het zegt niets over hun kennis of over of ze het goed gezien hebben of niet. Wij geloven in ons concept en dat anderen dat ook doen is natuurlijk super mooi. We hebben uiteindelijk veel meer gekregen in de investeringsronde dan we voor ogen hadden. Dit komt ook doordat investeerders er meer in zien dat een tijdelijk gat in de markt door de coronapandemie. Als het dit jaar goed gaat in het hoofdseizoen kunnen we zelfstandig door, zonder weer met de pet rond te gaan.”

“Technisch gezien willen we het platform geschikter maken voor een breder aanbod. Waar Campspace van origine gericht was op de verhuurder die privéland beschikbaar stelt, zijn we twee jaar geleden begonnen met het idee van ‘reconnect outside‘. Daarbij richten we ons op drie segmenten: de privéverhuurder, de minicamping met maximaal 20 plekken en de campings met minihuisjes, boomhutten en joerts. Voor die laatste twee categorieën willen we het platform nog verbeteren. Verder willen we vooral onze positie in Nederland en België verstevigen en uitbreiden, en in de landen om ons heen experimenteren. Outdoortoerisme is van oudsher iets dat voor 75 procent in eigen land plaatsvindt, dus er ligt nog genoeg te doen in Nederland, België en Duitsland.”

Lees het uitgebreide interview in Business Insider

TK specialist: