Succesvolle investeringsronde start-up Campspace

Hugo van Donselaar, CEO Campspace, pitchte zijn bedrijf bij het Nederlandse Dragons’ Den maar kwam daar niet verder. Een jaar later blijkt het concept meer dan succesvol. TK begeleidde Campspace bij de nieuwe investeringsronde.

De start-up Campspace haalde in maart 1 miljoen euro op bij investeerders uit het Nederlandse en Europese bedrijfsleven. Door de coronapandemie verviervoudigde het aantal aanbieders op het platform en groeide het aantal boekingen met 1.100 procent.

Op het platform Campspace kun je kampeerplekken boeken bij particulieren en campings. De boodschap luidt: ‘Reconnect outside. De start-up haalde in maart 1 miljoen euro op bij investeerders uit het Nederlandse en Europese bedrijfsleven. Door de coronapandemie verviervoudigde het aantal aanbieders op het platform en groeide het aantal boekingen met 1.100 procent.

Waar Campspace van origine gericht was op de verhuurder die privéland beschikbaar stelt, zijn we twee jaar geleden begonnen met het idee van ‘reconnect outside‘. Daarbij richt de start-up zich op drie segmenten: de privéverhuurder, de minicamping met maximaal 20 plekken en de campings met minihuisjes, boomhutten en joerts. Daarnaast wil Campspace haar positie in Nederland en België verstevigen en uitbreiden, en experimenten in de omringende landen.

Hugo van Donselaar, CEO Campspace: “Outdoortoerisme is van oudsher iets dat voor 75 procent in eigen land plaatsvindt, dus er ligt nog genoeg te doen in Nederland, België en Duitsland.”

TK adviseur: