Met deze overname neemt Bauer Media Outdoor Nederland het directe beheer van gemeentelijke contracten over van 2C, waarmee het fundament voor verdere groei en digitalisering van het netwerk wordt verstevigd.
Over 2C
2C beheert concessies met ruim 60 Nederlandse gemeenten en heeft een sterke positie opgebouwd binnen het publieke domein. De overname past binnen de langetermijnstrategie van Bauer Media Outdoor Nederland om te blijven investeren in kwaliteit, continuïteit en innovatie. Hoewel het netwerk van circa 20.000 klassieke panelen en 800 digitale schermen inhoudelijk ongewijzigd blijft, is een groot deel daarvan nu volledig in eigendom van Bauer Media Outdoor Nederland.
Visie op de toekomst
Raymond van Kasterop, Managing Director bij Bauer Media Outdoor Nederland, licht toe: "We hebben een mooie stap gezet in het verder versterken van ons netwerk. Deze overname betekent dat een belangrijk deel van ons netwerk ook in de toekomst bij ons blijft. Hoewel er voor onze adverteerders op dit moment niets verandert, biedt deze investering wel nieuwe kansen voor de toekomst. We blijven investeren in kwaliteit, continuïteit en vernieuwing, met oog op digitale groei en een toekomstbestendig netwerk".
TK begeleidde deze transactie
TK trad op als juridisch adviseur van Bauer Media Outdoor Nederland bij deze overname. Het TK-team bestond uit Pietia Laarhoven-van der Mark, Daan van der Weijden, Maarten van Haren en Thomas Biesheuvel.